Rugsėjo 20 – 22 dienomis „Siemens“ arenoje vyks jau devintoji statybų paroda „Supernamai“, o parodos organizatoriai teigia, kad šiais metais pagrindinis dėmesys bus skiriamas šildymo ir oro kondicionavimo sistemoms, santechnikai, būsto įrengimui ir jo apdailai.
Parodos organizatorius Darius Jokubauskas teigia, kad šių metų parodoje lankytojų lauks ir daug naujovių:
„Kaip ir kiekvienais metais, taip ir šiais, pagrindinis parodos akcentas – šildymo, vėdinimo ir santechnikos tematikos ekspozicijos, tačiau laukia ir keletas naujovių – montuotojų varžybos bei interaktyvūs stendai, kuriuose lankytojai galės matyti kaip konkretūs sprendimai gali atrodyti jų namuose“.
„Supernamai 2019” atstovų teigimu, parodojo šiais metais dalyvaus apie 100 įmonių.
Dėmesys naujoms technologijoms
D. Jokubauskas pasakoja, kad visos parodos metu didelis dėmesys bus skiriamas naujausioms technologijoms namų įrengimo ir inžinerijos srityse. Anot pašnekovo, nemažai dėmesio bus skiriama saulės jėgainėms.
„Žalioji energetika, ir ypač saulės jėgainės tampa labai svarbia dalimi statant ar įsirenginėjant namą. Kalbantis su statybų bendrovėmis girdime, kad žmonės labai domisi tuo, todėl šiais metais mūsų parodoje dalyvaus ne viena įmonė, kuri konsultuos žmones bei suteiks daugiau informacijos apie tai“, – sako D. Jokubauskas.
Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos duomenimis, šiuo metu Lietuvoje veikia 3050 įvairaus dydžio saulės jėgainių, kurios gamina 88 MW elektros energijos. Planuojama, kad per ateinančius penkerius metus šis skaičius gali išaugti net kelis kartus.
„Tiek vėjo, tiek ir saulės energetika visoje Europos Sąjungoje stipriai auga. Tai labiausiai susiję su naujomis technologijomis – įsirengti mini jėgainę namuose nėra taip brangu, be to, valstybė numato tam tikras lengvatas, todėl jau netolimoje ateityje saulės jėgainės ant stogų bus ne pasirinkimas, bet natūralus dalykas, o tuo domėtis reikia jau šiandien“, – sako D. Jokubauskas.
Šildymo sistemų naujovės
„Supernamai 2019”, kaip ir kiekvienais metais, didelį dėmesį skirs šildymo sistemoms ir naujovėms šioje srityje.
„Ne paslaptis, kad lietuviams ir turbūt daugeliui rytų europiečių ypač aktualus klausimas yra šildymo sistemos, kadangi gyvename tokioje klimato zonoje, kur šildymas yra vienas iš esminių elementų kiekvieno namuose. Kiekvienais metais būna daug klausimų apie tai. Labai džiaugiuosi, kad įmonės mūsų parodoje pristato naujausius sprendimus“, – sako D. Jokubauskas.
„Šiais metais daug bus kalbama apie šildymo sistemas, kurios galėtų pakeisti tradicinį ir dažnai lietuvių naudojamą šildymą kietuoju kuru. Daug bus kalbama apie geoterminį šildymą, šilumos siurblius oras-vanduo ir oras-oras ir jų įrengimą, taip pat bus pristatyti ir kiti efektyvūs šildymo sprendimai, -sako orgnaizatoriai
Pirmą kartą Lietuvoje – montuotojų varžybos
Šiais metais parodoje lankytojų lauks dar viena naujovė – montuotojų varžybos. Parodos rengėjai pasakoja, kad tokios varžybos vyksta beveik visose statybų parodose užsienyje, todėl norėta šią idėją įgyvendinti ir Lietuvoje.
Varžybų metu dalyviai turės kuo greičiau sumontuoti vandens maišytuvą ir sifoną, taip pat turės surinkti eksplotuojamo stogo vandens nuvedimo konstrukcinį mazgą, nustatyti vandens grindų šildymo kolektorių ir turės izoliuoti vedinimo sistemų ortakius.
„Tokio tipo varžybos vyksta gana seniai ir jos yra labai populiarios. Norime šią tradiciją pradėti ir Lietuvoje. Mūsų šalyje yra gausu labai profesionalių statybos ir namų įrengimo specialistų, bet dažnai juos nuvertiname, o čia bus puiki proga parodyti savo profesionalumą. Nugalėtojo laukia 1000 eurų piniginis prizas“, – sako D. Jokubauskas.
Susidomėjimas specializuotomis parodomis nemažėja
D. Jokubauskas teigia, kad kiekvienais metais parodos lankytojų skaičius didėja. „Žmonės visada domėjosi statybomis, bet tik paskutinius penkerius metus lietuviai daug labiau įrenginėjant savo namus naudoja naujas technologijas, domisi daug ekonomiškesnėmis šildymo sistemomis. Todėl natūralu, kad lankytojų skaičius kiekvienais metais auga“. Kita vertus lankytojai, atėję į parodą, jau žino ko nori, vis mažiau vadinamųjų „turistų“.
Taip pat pastebima, kad didėja ir bendrovių skaičius, kurios dalyvauja parodoje ir pristato save. Organizatoriai siekia, kad žmogus atėjęs į parodą rastų ko ieško – ar tai būtų konsultacija, ar tai būtų konkretus susitarimas su bendrove dėl tam tikrų darbų.